Pracodawcy pytają Q & A

Pytania i odpowiedzi dotyczące wyposażenia stanowiska pracy

  1. Jakie są formy zabezpieczenia umowy w PUP Białystok?
Stosowanymi przez Powiatowy Urząd Pracy w Białymstoku formami zabezpieczenia zwrotu refundacji są: weksel z poręczeniem wekslowym (aval) lub gwarancja bankowa.
  1. Jaka jest kwota refundacji
Kwota refundacji jest określana przez Urząd w momencie ogłoszenia naboru wniosków w zależności od limitu środków finansowych przeznaczonych na tę formę wsparcia. Maksymalna kwota refundacji kosztów wyposażenia jednego stanowiska nie może przekroczyć 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce, ogłoszonego w kwartale poprzedzającym złożenie wniosku.
  1. Gdzie należy złożyć wniosek o refundację?
Wniosek składany jest w Powiatowym Urzędzie Pracy właściwym ze względu na siedzibę firmy lub miejsce wykonywania pracy na refundowanym stanowisku.
PUP w Białymstoku refunduje stanowiska tworzone w mieście Białystok lub na terenie powiatu białostockiego.
  1. Co można kupić na refundowane stanowisko?
Refundacja przeznaczona jest na zakup wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, tj. maszyn, sprzętu, urządzeń, programów komputerowych, mebli, bezpośrednio i jednoznacznie związanych z tworzonym stanowiskiem pracy. Regulamin udzielania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy (…) wskazuje rodzaje zakupów, które nie podlegają refundacji.
  1. Kto może być skierowany?
Na wyposażane stanowisko pracy może zostać skierowana osoba bezrobotna, zarejestrowana w tut. Urzędzie, która:
  1. nie zamieszkuje w jednym gospodarstwie domowym z Wnioskodawcą/ wspólnikiem lub członkiem zarządu spółki, która tworzy refundowane stanowisko pracy,
  2. nie jest członkiem najbliższej rodziny Wnioskodawcy/ wspólnika lub członka zarządu spółki, która tworzy refundowane stanowisko pracy (małżonek, rodzeństwo i ich małżonkowie, rodziców, teściów, dzieci i ich małżonków oraz wnuków),
  3. nie jest udziałowcem, wspólnikiem lub członkiem zarządu spółki, która tworzy refundowane stanowisko pracy (Wnioskodawcy),
  4. w okresie 2 lat przed dniem otrzymania skierowania nie odbywał stażu, nie był zatrudniony na umowę o pracę, umowę o dzieło, bądź umowę zlecenia przez okres dłuższy niż 30 dni:
  • pod tym samym adresem gdzie będzie utworzone stanowisko pracy,
  • u Wnioskodawcy,
  • w firmie współmałżonka Wnioskodawcy,
  • w innej firmie reprezentowanej przez tych samych właścicieli/udziałowców.
  1. Czy można zmienić pracownika?
Jest możliwa zmiana pracownika zatrudnionego na refundowanym stanowisku pracy, przez skierowanie na to stanowisko kolejnej osoby bezrobotnej.
  1. Czy mogę zatrudnić pracownika na umowę zlecenie?
Nie, pracownik na refundowanym stanowisku pracy powinien zostać zatrudniony na umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy (mniejszy wymiar,  ale co najmniej połowa etatu, dopuszczalny jest w kilku przypadkach określonych w Regulaminie).
  1. Jak długo trzeba utrzymać stanowisko pracy?
Zatrudnienie powinno być utrzymane przez okres 24 miesięcy. Do tego okresu nie będą wliczane urlopy bezpłatne i wychowawcze, nieobecność nieusprawiedliwiona oraz okresy usprawiedliwionej nieobecności pracownika (np. zwolnienie lekarskie) trwającej nieprzerwanie powyżej 33 dni. Dlatego w przypadku pojawienia się takich okoliczności stanowisko musi zostać niezwłocznie uzupełnione przez skierowanie                     i zatrudnienie kolejnej osoby bezrobotnej. Okres realizacji umowy zostaje wówczas odpowiednio wydłużony.
  1. Kiedy wypłacana jest refundacja?
Wypłata refundacji następuje do 30 dni od zatrudnienia osoby bezrobotnej na refundowanym stanowisku pracy.

Menu nawigacji