Zatrudnianie niepełnosprawnych

Print Drukuj

Pracodawcy zainteresowani zatrudnieniem osób niepełnosprawnych mogą ubiegać się o różne formy wsparcia. Możliwe jest otrzymanie zwrotu kosztów przystosowania oraz wyposażenia stanowiska pracy. Pracodawcy mogą również starać się o zwrot kosztów zatrudnienia pracownika wspierającego osobę niepełnosprawną oraz kosztów jej szkolenia.

Decyzje o przyznaniu tych funduszy podejmuje starosta. Dodatkowo, zatrudnienie osób niepełnosprawnych umożliwia uzyskanie miesięcznego dofinansowania do ich wynagrodzeń z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Pracodawcy mogą również skorzystać ze zwolnienia z wpłat na ten fundusz.

Uprawnienia te opierają się na obowiązujących przepisach prawnych. Wsparcie to ma na celu zwiększenie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami oraz ich integrację na rynku pracy.

Pracodawco jeśli chcesz zatrudnić osobę niepełnosprawną możesz ubiegać się o: Decyzje dotyczące przyznania środków na powyższe cele podejmuje starota. 

Ponadto zatrudniając osobę niepełnosprawną można uzyskać z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych: oraz Wszystkie  uprawnienia wynikają z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 511, z późn. zm.).
Informacje o publikacji dokumentu